Spojler Ten artykuł lub sekcja zawiera spojlery - może zawierać treść, którą powinno się odkryć samemu w trakcie gry.

Od czasu do czasu pojedynczy krasnolud może wpaść na pomysł na legendarny artefakt. Taka postać wpada wtedy w dziwny nastrój (strange mood) i porzucając wszelkie zadania i potrzeby życiowe przywłaszcza sobie jeden z warsztatów na czas tajemniczej konstrukcji. Może to spotkać zarówno dorosłych jak i dzieci.

PrzebiegEdytuj

  1. Gra zatrzymuje się i powiadomia o tym, że postać wpadła w jeden z pięciu nastrojów - widok gry wyśrodkowuje się na tej postaci. Możemy też rozpoznać krasnoluda w dziwnym nastroju po mrugającym symbolu wykrzyknika.
  2. Taki osobnik natychmiastowo wbiegnie do potrzebnego warsztatu (wyrzucając ewentualnego pracującego krasnala!). Jeśli w fortecy nie ma takiego warsztatu - należy go wybudować!
  3. Krasnolud będzie po kolei znosił do warsztatu wszystkie potrzebne mu surowce. Jeżeli twój krasnal ciągle siedzi w pracowni i narzeka - oznacza to, że któregoś z surowców brakuje! Należy wtedy sprawdzić rządania postaci, oglądając szczegóły budynku w którym się ona znajduje klawiszem q. Nie trzeba się przejmować surowcami, które znajdują się już w magazynach (lub są po prostu dostępne), a krasnolud wymienił je wśród swoich rządań. Należy zapewnić tylko te, których jeszcze brakuje.
  4. Gdy już wszystkie surowce znajdą się w warsztacie, postać rozpocznie pracę nad tajemniczą konstrukcją (mysterious construction)!

NiepowodzenieEdytuj

Jeśli w ciągu kilku miesięcy nie uda się zapewnić "opętanemu" krasnoludowi odpowiednich surowców lub/i warsztatu, postać oszaleje. W wyniku tego przepada zarówno możliwość na stworzenie artefaktu jak i sam krasnal (wcześniej czy później). Postać, która oszaleje może zwariować (stark raving mad) lub wpaść w przygnębienie (melancholy). Krasnal w takim nastroju nie jest szkodliwy dla otoczenia, lecz po jakimś czasie umiera z głodu bądź wycieńczenia. Jednak niepowodzenie może też spowodować, że postać wpadnie w szał walki (berserk), atakując dookoła wszystko co się rusza (począwszy od krasnalów aż do dźwigni). Spodziewając się takiej sytuacji, warto ustawić oddział żołnierzy w pobliżu opętanego, bądź - jeśli warsztat znajduje się za drzwiami - zablokować drzwi, pozwalając niebezpiecznej postaci umrzeć z głodu. W sytuacjach ekstremalnych można obudować warsztat ścianą, nim szalone niebezpieczeństwo objawi się w krasnoludzkim umyśle.

Więcej z Fandomu