Wydobywanie jest istotną częścią budowy fortu w Twierdzy Krasnoludów. Istnieje kilka powodów, dla których możesz chcieć kopać, np. Szukać różnych rodzajów kamieni, rud i klejnotów, lub po prostu tworzyć podstawowe tunele i pokoje w swoim forcie. Górnictwo oznacza umiejętność, która wykonuje wydobycie, związaną z tym pracę lub po prostu zadanie lub zadanie wykonywania tej pracy. Wojskowe krasnoludy wyposażone w kilofy wykorzystają górnictwo jako swoją "umiejętność posługiwania się bronią".

Z tą umiejętnością wiąże się kilka rodzajów zadań:

  • Mining usuwa sekcję ściany, zachowując zarówno sufit (który jest podłogą poziomu wyżej), jak i podłogę.
  • Channeling usuwa sekcję ściany, podłogi i jeśli to możliwe umieszcza rampę o jeden poziom niżej.    
  • Ramps zastępują sekcję rampą, usuwając również dachówkę i podłogę o jeden poziom wyżej.
  • Stairs rzeźbią w górę i / lub w dół po schodach.

Wydobywanie może odbywać się tylko w uprzednio istniejącym kamieniu lub glebie. Zbudowane ściany, schody lub pochylnie nie mogą być wydobywane; należy je usunąć za pomocą opcji "usuń konstrukcję" ( d, n)

Przydzielanie krasnoluda do górnictwaEdytuj

  1. Określ krasnoluda jako górnika poprzez View, Pref, Labor.
  2. Zaznacz "Mining" używając znaków plus i minus (+- ),a następnie naciśnij enter.

Krasnoludy mogą być górnikami lub drwalami, ale nie mogą być jednocześnie obojgiem. Aby rozpocząć wydobycie, górnik wymaga dostępnego kilofa. Zwinność i umiejętności górnicze krasnoluda wpływają na szybkość ich wydobywania. Wybór pracy górniczej uniemożliwi cięcie drewna i prace myśliwskie, ponieważ wszystkie one wymagają użycia różnych narzędzi.

Wyznaczanie obszaru do wydobycia Edytuj

  1. Naciśnij designate, aby wyświetlić menu Oznaczenia.     
  2. Podświetl żądaną akcję, naciskając
    1. d dla górnictwa
    2. h dla channelingu        
    3. r dla rampy w górę        
    4. u dla schodów w kierunku wyższego poziomu        
    5. j dla schodów w kierunku niższego poziomu        
    6. i dla schodów w obu kierunkach
  3. (Opcjonalnie) Ustaw priorytet za pomocą + i -. Kafelki o pierwszej / najniższej numerowanej wartości priorytetu będą najpierw wydobywane.
  4. Przesuń kursor do punktu początkowego, a następnie naciśnij enter. Powinieneś zobaczyć zielony migający symbol krzyża wskazujący, że jest w trybie wyboru.
  5. Przesuń kursor do innego punktu, aby określić przeciwległe narożniki prostokąta, a następnie naciśnij enter ponownie. Żółty obszar powinien być teraz podświetlony, wskazując obszar do wydobycia. Przeciwległy narożnik można również umieścić na innym poziomie z <>, wyznaczając obszary dla poziomów górnictwa dla górnictwa. Płytki można również oznaczać za pomocą myszy klikając lewym przyciskiem myszy.