FANDOM

Podstawy wytopu metaliEdytuj

Wytop metali to praca ciężka, ale zarazem bardzo opłacalna. Jeżeli gdzieś znalazłeś rudę złota dlaczego by nie przetopić tego na sztabki? Tutaj nauczysz się podstaw.

Żeby wytapiać pierwsze sztabki, potrzebujesz:

- Jednego Wood Furnance (b-e-w)
- Jednego Smeltera             (b-e-s)
- Drewno (nieduże ilości)
- Jakąś rudę metalu, np. Limonite, Cassiterite

Opcjonalnie:Edytuj

- Węgiel (Bituminous coal albo Lignite)

Przygotowanie do wytapianiaEdytuj

Jeżeli przygotowałeś już przedmioty podane wyżej, przygotuj się do wytapiania.

Na początek zrób 1 węgiel drzewny, jeśli masz Lignite lub Bituminous coal. Jeśli nie, zrób go ok. 30 - 40. Wypala się go w Wood Furnance.

Bardzo przydaje się do wytapiania. Jeżeli masz normalny węgiel, wystarczy tylko jedna "porcja". Potem trzeba z niej zrobić Koks. Z koksu można zrobić jeszcze więcej koksu, więc ok. 30 wystarczy.

Jeżeli posiadasz już dużą ilość Paliwa (Koks/Węgiel drzewny) Możesz przejść do wytapiania.

WytapianieEdytuj

Masz Paliwo, możesz wytapiać.

Kliknij na Smelter i dodaj nowy rozkaz. Każ przetopić rudę jakiegoś metalu.

Większość kamieni które wykopujesz, są tak naprawdę nośnikami jakiegoś metalu. Nawet taki niepozorny kamyczek.

Teraz wystarczy czekać i cieszyć się z nowych, lśniących sztabek. Ale to nie koniec! Jeżeli według ciebie to było za łatwe, lub bronie z żelaza nie robią na ciebie wrażenia, możesz zacząć wytapiać stal. Ale to już jest poziom zaawansowany.

Wytapianie StaliEdytuj

Stal. Z nią szanse ma tylko Uwaga Spoiler! Adamantyt. Jednak on jest na tyle rzadki i trudny do przetworzenia, że lepiej zająć się stalą. Pewnie przetopiłeś już bardzo dużo rud. Dlatego stal jest w sam raz dla ciebie.

Upewnij się na początek że masz bardzo duży zapas żelaza i Flux stonu (Specjalny rodzaj kamieni. Czyści metal z zabrudzeń.)! Naprawdę nie żartuje, znikają w zastraszającym tempie!

na początek zrób kilka Pig Iron bars. ok. 10.

Żeby je zrobić, potrzebujesz żelaza i flux stone.

Potem Przetop ok. 30 rud żelaza.

Na koniec połącz Pig Iron bars i Iron bars w Steel. Brawo! Pierwsza sztabka stali zrobiona!

Dlaczego to niby takie trudne? Ponieważ musiasz ciągle sprawdzać stan żelaza, świńskiego żelaza, paliwa i flux stone.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki