FANDOM

WstępEdytuj

Rolnictwo jest bardzo potrzebnym zawodem. Bez niego krasnoludy nie miały co jeść, pić (Gdzie piwo?!), i robić. Radzę wybierać sobie interesujący artykuł i przeczytanie go, ponieważ strona jest okrooopnie długa. Dziękuje!

Pola uprawne (Farm Plot)Edytuj

Buduje się je klikając b-p. Bez nich nie wyhoduje się żadnych roślin. Rośliny hoduje się klikając na pole uprawne i wybierając roślinę do wyhodowania. Pamiętaj o tym, że każda roślina może być hodowana tylko w niektórych porach roku!

Pola uprawne mogą być zbudowane tylko na żyznej ziemi!

Najlepszą wielkością pól jest 4x4 lub 5x5 kratek!

Rośliny NadziemneEdytuj

Czyli takie które rosną na powierzchni. Wszelkiego rodzaju truskawki, winogrona, itp.

Rośliny PodziemneEdytuj

Plump HelmetsEdytuj

Najbardziej popularne i potrzebne grzyby w całej grze. Są podstawowym pożywieniem krasnoludów, ponieważ można je hodować cały rok i jeść na surowo.

Pig TailsEdytuj

Te grzyby, wyglądają jak ogonki świń. Dlatego zawdzięczają taką nazwę. Można zrobić z nich Skrawki ubrań (Ang. Cloth)

Sweet PodsEdytuj

Słodziutkie grzyby. Nie można ich jeść, za to nadają się do robienia alkoholu.

Cave WheatEdytuj

W sam raz na produkcję piwa! Teraz nie musisz zakładać pola na powierzchni żeby zrobić ten przyzwoity trunek, wystarczy zasadzić Cave Wheat!

ZwierzętaEdytuj

Ahh, te zwierzęta!

Niektóre Dają mleko, inne pióra, a jeszcze inne nadają się jako pupile lub dodatkowe mięso w kolejnym obiadku krasnoludów.

Hodowla zwierzątEdytuj

Nie wszystkie zwierzęta nadają się na hodowlę. Koty naprzykład, nie mogą być hodowane. Natomiast jaki, krowy, konie i inne już tak.

WypasanieEdytuj

Zwierzęta hodowlane muszą być nakarmione, podczas gdy koty nie. Koty znajdą jakąś mysz czy co, a taki koń? Musi być wypasany.

 Żeby wypasać jakieś zwierzę, należy kliknąć przycisk I, zaznaczyć pole które ma służyć do wypasania, a następnie kliknąć przycisk enter.

Po skończonym ustalaniu powierzchni, należy wcisnąć przycisk H, żeby ustalić jakie zwierzęta mają być wypasane. Zwierzęta te nazywane są Grazing.

Przerabianie na mięsoEdytuj

Wystarczy kliknąć ofiarę i wcisnąć przycisk odpowiadający za wysyłanie jej do rzeźnika.

Uwaga! Musisz mieć Warsztat rzeźnika (Ang. Butcher workshop) żeby działało!

Hodowla PszczółEdytuj

Pszczoły są tak ciekawym wynalazkiem, że poświęce im całkiem inny artykuł.

Żeby je zdobyć, musisz zbudować Ul (Ang. Hive) w Warsztacie rzemieślnika (Craftsman workshop).  Później wystarczy położyć go gdzieś na powierzchni i czekać aż przylecą pszczoły.

Uwaga! Na początku zaznaczona jest opcja żeby zanierać miód od pszczół, zabijając je! Radzę odznaczyć tą opcję i poczekać trochę dłużej. Dlaczego? Więcej miodu się uzbierze.

Żeby zebrać miód, potrzebujesz Dzbanka (Ang. Jug), i krasnoluda z umiejętnością Pszczelarstwa (Ang. Beekeeping).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki